16 September 2013  -  Condroz Rally
Condroz Rally
Nieuws voor de 40ste verjaardag!
Zevenenveertig jaar geleden besloten enkele vrienden, allen leden van de Motor Union de Liège, in Hoei een automobielclub op te richten. De Motor Club de Huy was geboren. Na heel wat andere organisaties organiseerden de leden in 1973 de 1ste Rallye du Condroz. Veertig jaar geleden al!

In al die jaren is er heel wat gebeurd, waren er hoogtes en laagtes. Ondanks soms zware ongevallen bleven de organisatoren de weg van hun voorgangers volgen, om zo aan deze jubileumeditie te geraken. Er moest heel wat tegenstand worden overwonnen, net als nog meer financiële beslommeringen.

Maar de Motor Club de Huy staat er nog altijd en ondanks sommige geruchten zijn de leden vastbesloten om dit mooie avontuur, ondertussen uitgegroeid tot deel van het patrimonium van de streek rond Hoei, verder te zetten.

Voor deze verjaardagseditie besloten de organisatoren om de inschrijvingsvoorwaarden wat aan te passen. De inschrijvingsprijs bedraagt nu 1.300,00 €.

De plaatsing van de assistentie is in dat bedrag inbegrepen en de assistentiezone van elke deelnemer zal worden uitgetekend volgens de modaliteiten en de oppervlakte die door de organisator wordt bepaald. De deelnemer moet dan ook van bij zijn inschrijving de afmetingen van zijn assistentie doorgeven (zie reglement).

Voor de veertigste verjaardag heeft de organisatie ook de indeling van de dagen wat aangepast:

• Donderdag 31/10/13 van 09u tot 12u en van 13u tot 19u30 aan de Garage Peugeot, Quai de Compiègne te 4500 HUY

Technische controle

• Vrijdag 01/11/13 van 08u tot 12u

Test KP

• Vrijdag 01/11/13 om 14u30 Start van de wedstrijd Podium Grand-Place te 4500 HUY

om 15u KP1 Show te Ben-Ahin en om 16u terug aan het podium te HUY

• Zaterdag 02/11/13 om 08u50 Start van de tweede dag, eerste wagen terug rond 20u.
  • Zondag 03/11/13 om 07u20 Start van de derde dag, eindpodium rond 16u.

De prijzen zijn niet veranderd:

• Algemene inkom: 25,00€
  • Inkom per KP: 8,00€
  • Inkom voor de Show-KP: 10,00€
  • De Test KP is gratis bij te wonen
  • Programma: 5,00€
  • VERKOOP via internet, aan de tent, aan de toegangswegen naar de KP’s.
  • Gadgets, kledij en andere merchandising zijn verkrijgbaar aan het podium.

Condroz Rally   27 Août 2013
Condroz Rally   20 Septembre 2013